פנדה, פיגווין, ויונק הדבש.. ואיך זה קשור לאתר שלך ?

לגולש הפשוט הממוצע גוגל נחשבת לממלכת החיפוש. עבור בעלי אתרים, משווקים ומקדמים, מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, הוא זה שיוצר את אמות המידה ורף הסטנדרטים לבניית האתרים. שאיפתם של כולם היא להגיע לראש טבלת החיפוש בגוגל, שכן זו מבטיחה חשיפה ותהודה גדולה יותר. אלו מגדילות את הרווחים וההכנסות וכיוצא מכך. בעבר, הרשת הייתה הרבה פחות מוצפת במידע ולכן מנועי החיפוש לא נתקלו בקושי רב למצוא, לקרוא ולהבין את המידע שהיה קיים ברשת.

המיון הלא קפדני הוביל לכך שכתבות תוכן שיווקיות כללו מילות מפתח רבות בניסיון להגיע לראש הטבלה ולזכות לחשיפה בגוגל. בהדרגה, גוגל החלה לסנן ולמיין באופן קפדני ביותר את אופן הצגת תוצאות החיפוש לגולשים. כיום הדגש הוא על מאמר איכותי, ייחודי הכולל את שילוב מילות המפתח נכונה.

אם כך, מה הקשר בין גן החיות שבכותרת לאתר שלכם? מנוע החיפוש של גוגל עובד על אלגוריתמים של חיפוש. כאשר גוגל החליטה לשדרג ולייעל את שיטת החיפוש שלה כדי לספק לגולשים תכנים מותאמים יותר, היא החלה להוציא סדרת עדכוני אלגוריתמים בשמות קליטים במיוחד.

פנדה פנדה פנדה

השנה היא 2011, ה-24 לפברואר וזהו היום ההיסטורי שבו הכריזה גוגל על השינוי המהותי הראשון באלגוריתם שזכה להיקרא פנדה על שם מהנדס המועסק בגוגל בשם נבניט פנדה, שהתמחה בלמידה חישובית. האלגוריתם נועד לדמות התנהגות אנושית בכדי להכריע בין תכנים איכותיים לפחות, בהתבסס על בינה מלאכותית ומגוון מבדקים אנושיים. המבדקים האנושיים כללו סקרים ודירוגים של קריטריונים שונים על חוויית הגלישה באתר ובין האתר, עיצוב, איכות תוכן, מהירות טעינה ועוד. במשך כשנתיים יצאו מספר עדכונים ותת-עדכונים לפנדה בניסיון להמשיך ולהבטיח את הצלחת הסטטיסטיקה לטובת מהימנות החיפוש עבור הגולשים.

משדרגים לפינגווין

עדכון האלגוריתם פינגווין הושק לעולם בשנת 2012, ה-24 לאפריל במטרה להמשיך את עבודת עדכון הפנדה. פנדה אמנם העלה את רף הסטנדרטים, אך לא הצליח לסנן ולמגר את כלל תוצאות הספאם והתוכן הלא איכותי. הפעם עדכון הפינגווין נבחר באופן עצמאי על ידי המהנדס המפתח ולא על שמו. נוצרה ביקורת רבה סביב העדכון ואפילו קמה עצומה במטרה להשבית את העדכון. בעלי אתרים וגולשים רבים טענו שהאתר שלהם נפגע מהעדכון באופן לא מוצדק או להציג אתרי ספאם שהופיעו גבוה מאוד במדרג החיפוש.

PANGUIN TOOL – כלי עזר לבדיקת ענישה מגוגל

יונקים דבש

גוגל המשיכה "להקשות" על מקדמי אתרים עם עדכון אלגוריתם נוסף שהושק בשנת 2013, ב-26 לספטמבר. עדכון יונק הדבש יצר תפנית דרמטית יותר מהעדכונים הקודמים. למעשה, יונק הדבש התבסס על חלקיהם המוצלחים של האלגוריתמים הקודמים יחד עם עדכונים חדשים. בעידן הנוכחי הגלישה באתרים השונים רבה יותר דרך מכשיר הנייד ולכן החיפוש באינטרנט עבר מספר שינויים עיקריים. ראשית, אם בעבר האינטראקציה באתרי החיפוש כללה בעיקר מילות מפתח קצרות, כיום הודות למערכת החיפוש הקולית, התחלנו לראות משפטי שאלה בגוגל. אלו הובילו לחיפוש הסמנטי. חיפוש סמנטי מוגדר כטכניקת חיפוש שבה שאילתות החיפוש מכוונות לא רק למציאת מילות המפתח, אלא למציאת משמעות וכוונת מילות החיפוש עבור המשתמש. כלומר, כעת הרעיון הוא למצוא את העמודים המכילים את התשובות המתאימות ביותר עבור שורת החיפוש ולא את העמודים המכילים בדיוק את אותן מילות המפתח. רף הסטנדרטים נשאר די זהה מהשדרוגים הקודמים – קישורים איכותיים, תוכן איכותי, ייחודי ומעניין, שילוב מתון של מילות המפתח, התאמה טובה למכשיר המובייל, טעינה מהירה, מבנה נוח וקל לניווט, רק שכעת ליונק הדבש יש יותר שליטה לאתר באופן נכון וממוקד יותר את התוכן המפורסם.

הגענו לסיכום

לכן, כדי לא למצוא את האתר שלכם משתרך בתחתית תוצאות החיפוש, חשוב מאוד לנסות ולפענח את קהל היעד שלכם. מי הוא? בן כמה הוא? מה תחביביו? מהן העדפותיו לגלישה? באיזה מכשיר נייד הוא גולש? התשובות לשאלות הללו יאפשרו לכם להתאים את האתר שלכם עבורו. בנוסף, הן יאפשרו לגוגל לזהות אתכם כאתר מהימן ואיכותי ולהעלות אתכם במדרג החיפוש. השקיעו זמן בלערוך מחקרים בהקשר למותג שלכם כדי לזהות מהן מילות החיפוש החזקות, אך הקפידו שלא לשלבן שלא לצורך. השתדלו להיות בקיאים בשאלות החיפוש של הגולשים כדי להבין מה בדיוק הם מחפשים ובכך להתאים את התוכן -תוכן מקורי, ייחודי ואיכותי שעונה על שאלות הגולשים. נתראה בעדכון הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *